Saturday, 13.4.2024
Name days: Przemysław / Justyna / Ida
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Zielona szkoła pełna wrażeń

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W dniach od 7 do 12 maja br. wraz z grupą przyjaciół z Niemiec przebywaliśmy na zielonej szkole w Pieninach, w miejscowości Kluszkowce spędziliśmy sześć dni, które obfitowały w wiele wydarzeń.

W Zakopanem spacerowaliśmy po Krupówkach i zobaczyliśmy skocznię Wielka Krokiew, na której polscy skoczkowie narciarscy odnoszą duże sukcesy. W Białce Tatrzańskiej pluskaliśmy się w basenach termalnych „Bania”. Dużo frajdy sprawił nam czas spędzony na torze saneczkowym. W Krakowie na całodniowej wycieczce zwiedziliśmy między innymi Wawel z katedrą, Stary Rynek, Kościół Mariacki oraz Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na górę Wdżar wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym. Tego samego dnia  zdobyliśmy wąwóz Homole. Z kolei zamek w Nidzicy i Czorsztynie podziwialiśmy płynąc statkiem po Zalewie Czorsztyńskim.

Wszystko, co dobre, szybko się kończy – nadszedł czas pożegnania. Dla niektórych był to wzruszający moment i polały się łzy. Inni rozstanie z kolegami przeżyli bardziej wesoło. Z pewnością za wszystkimi płakały góry, bo w momencie wyjazdu padał deszcz.