Saturday, 30.3.2024
Name days: Amelia / Aniela / Leonard
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Wycieczka do Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Dzieci z „Klubu ciekawych” z naszej szkoły pojechały do Warszawy. Głównym celem naszej podróży było wejście i obejrzenie Parlamentu Rzeczpospolitej Polskiej.

Po długiej i męczącej podróży chcieliśmy dostać się jak najszybciej do celu, ale wtedy okazało się, że to nie jest takie proste. Po załatwieniu formalności i kilku kontroli i rewizji dostaliśmy się do budynku Sejmu. Powitał nas poseł pan Tomasz Ławniczak, który zapoznał nas z historią i ciekawostkami tego miejsca. Po Sejmie oprowadziła nas pani Przewodnik. Mogliśmy widzieć z bliska obrady Sejmu, zwiedziliśmy hol główny, salę kolumnową, Korytarz Marszałkowski, a także pomieszczenia, które na co dzień są niedostępne dla zwiedzających. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy historyczne już dziś laski marszałkowskie, tablice upamiętniające katastrofę z 10 kwietnia 2010 r. oraz flagę Polski, która znajdowała się na pokładzie samolotu. Chodząc mijaliśmy sale parlamentarne, sale konferencyjne, salę lustrzaną, gdzie odbywają się np. spotkania opłatkowe z określoną grupą ludzi.

Bardzo podobało się nam miejsce na korytarzu i schodach, gdzie mnóstwo dziennikarzy czekało na polityków, aby przeprowadzić wywiady. Na koniec naszego pobytu otrzymaliśmy dwutygodnik parlamentarny Pt. „Kronika Sejmowa”. Pełni wrażeń opuściliśmy gmach Sejmu i udaliśmy się na zwiedzanie Warszawy. Aby dotrzeć do Starego Miasta pojechaliśmy metrem, a potem tramwajem. Podziwialiśmy piękną choinkę, Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski oraz Stadion Narodowy. Nie można było wyjechać ze stolicy bez pamiątek dla najbliższych. Pełni wrażeń, zmęczenie, ale wzbogaceni wiedzą i wrażeniami szczęśliwie wróciliśmy do domów, a miejsca w których byliśmy na długo pozostaną w naszej pamięci.