Na każdym poziomie nauczania można zaangażować uczniów i pozwolić im stać się ekspertami. Tak też się stało w klasie II c. Podczas zajęć pracowaliśmy metodą ,, Uczymy innych", w której to rolę nauczyciela przejmują uczniowie. Realizując tematy związane z przeszłością zaproponowałam uczniom przygotowanie kilku ciekawostek i przedstawienie ich kolegom.
Uczniowie korzystali z przyniesionych albumów książkowych, informacji internetowych, plakatów, maskotek. Byli podekscytowani szykowanymi przez siebie wypowiedziami, ale także ciekawi tego, co i jak powiedzą ich koledzy. Byli odważni i śmiało wypowiadali się.
Kolejnym krokiem była wizyta na zajęciach p. Eweliny ( mamy Dorotki), która w obrazowy sposób wyjaśniła nam ,, Jak to się dzieję, że żarówka świeci?". Każdy z nas mógł wziąć udział w doświadczeniu, dyskusji, zadawać pytania, rozwiązywać zagadki.
Ta forma zajęć spodobała się uczniom i wzbudziła w nas spore zainteresowanie.
M. Szwałek