Sunday, 31.3.2024
Name days: Balbina / Kamila / Kornelia
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Klasa III a i III e na wycieczce w Toruniu

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Wczesnym rankiem, 7 czerwca br. uczniowie z klas III a i III e wraz z wychowawczyniami, wyjechali na wycieczkę do Torunia.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Starego Rynku. Z zainteresowaniem słuchaliśmy informacji przekazywanych przez przewodnika i podziwialiśmy piękno kamieniczek wokół Rynku. Wykonaliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia przy pomniku Mikołaja Kopernika oraz przed domem, w którym mieszkał ten wybitny astronom.  Na Rynku Staromiejskim zakupiliśmy pamiątki i słynne toruńskie pierniki.

Następnie udaliśmy się do Toruńskiej Piernikarni Mistrza Bogumiła, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach piernikarskich. Niepowtarzalny kształt naszych pierników dekoracyjnych powstał dzięki wykorzystaniu ręcznie rzeźbionych, drewnianych form piernikarskich. Na zakończenie była degustacja pierników. Każda klasa otrzymała też stosowny certyfikat i tytuł „Czeladników Piernikarskich”.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Centrum Nowoczesności – Młyn Wiedzy, gdzie zwiedziliśmy sale naukowe, rozmieszczone na sześciu piętrach budynku. Wystawy  tematyczne, eksponaty, zabawa, możliwość praktycznego działania i doświadczania, spowodowały, że  każdy z nas mógł w danym momencie poczuć się odkrywcą, naukowcem, konstruktorem i wynalazcą.

Nasz wyjazd nie mógł odbyć się bez wizyty w restauracji Mc Donald’s, gdzie zjedliśmy pyszny obiadek w postaci dziecięcego zestawu. Choć wycieczka była bardzo wyczerpująca, to wróciliśmy bardzo zadowoleni, uśmiechnięci i pełni wrażeń.